Олександр Ейсмонт: "Зелений коридор" Лос-Анджелес - Шанхай: ефективна стратегія боротьби з викидами в морі

У рамках новаторської ініціативи «зелений коридор» Лос-Анджелес — Шанхай є особливим маршрутом, який виходить за рамки простого вирішення проблеми викидів на морському шляху, стверджує Олександр Ейсмонт Євротермінал. На відміну від інших «зелених коридорів», цей використовує комплексний підхід, забезпечуючи зниження викидів парникових газів (ПГ) та забруднюючих речовин, що утворюються як у портах відправлення, так і в портах прибуття. Застосовуючи стратегію «від воріт до воріт», коридор визнається досить ефективним у рамках боротьби з впливом на довкілля.

Олександр Ейсмонт

Боротьба із забрудненням повітря в морському транспорті: про можливості та перешкоди “зеленого коридору” Лос-Анджелес — Шанхай розповідає Олександр Ейсмонт

Традиційно у більшості «зелених коридорів» основна увага приділялася виключно самим суднам, при цьому ігнорувалась значна роль портів як основних джерел забруднюючих речовин у повітрі. Оксиди азоту, оксиди сірки і дрібні тверді частинки відносяться до шкідливих речовин, що викидаються під час роботи порту. На думку Олександра Ейсмонта, включення цих забруднювачів до коридору є надзвичайно важливим. Він стверджує, що включення до коридору інших вантажних суден, що працюють переважно на дизельних двигунах, має вирішальне значення для ефективного скорочення викидів. Охоплюючи всі зацікавлені сторони, які беруть участь у процесі перевезень, у тому числі судноплавні компанії, вантажовласників, регулюючі органи, портові влади та виробників палива, коридор Лос-Анджелес — Шанхай вигідно відрізняється від інших ініціатив.

Дослідження, проведене у 2019 році, показало тривожний вплив забруднення повітря, пов'язаного із судноплавством, на здоров'я населення планети.

- Згідно з результатами дослідження, судноплавство є третьою провідною причиною смертності від забруднення повітря у транспортному секторі, приписуючи цьому джерелу 60 тис. передчасних смертей, що становить 15% від загальної кількості. Ця статистика підкреслює нагальну необхідність вжиття заходів щодо обмеження викидів та пом'якшення їх згубного впливу на здоров'я населення, – розповідає Олександр Ейсмонт Євротермінал.

Проте реалізація повноцінного «зеленого коридору» стикається з різними проблемами. Основна перешкода пов'язана з розробкою та впровадженням палива з нульовим рівнем викидів, що має вирішальне значення для досягнення суттєвого скорочення потрапляння в море забруднюючих речовин. Судна мають бути обладнані для використання цих альтернативних видів палива, а порти мати відповідну інфраструктуру. Олександр Ейсмонт наголошує, що доступність палив з нульовим рівнем викидів, таких як метанол та аміак, залежить від виробництва водню.

Незважаючи на всі труднощі, морська індустрія прагне прогресу, об'єднуючись навколо двох основних варіантів палива для глибоководних суден: метанолу та аміаку. Обидва вони вимагають водню як найважливішого компонента своїх виробничих процесів. Промисловість усвідомлює необхідність переходу на ці екологічно чисті альтернативи, і «зелений коридор» Лос-Анджелес Шанхай є хорошим варіантом для цього.

Олександр Ейсмонт пропонує шляхи декарбонізації морської галузі

Перспективи досягнення суттєвого прогресу в декарбонізації морської галузі набирають обертів у міру того, як у виробництво «зеленого» і, у деяких випадках, «блакитного» водню вливаються значні інвестиції. Олександр Ейсмонт Євротермінал зазначає, що ці інвестиції вселяють впевненість у здатність галузі створити необхідні потужності для виробництва цих видів палива. Однак зберігається невизначеність щодо доступності чистого водню в необхідних обсягах та за вигідними цінами, враховуючи високий попит, що очікується з боку різних галузей.

Проте компанія Fahnestock зберігає оптимізм щодо досягнутого прогресу та зростаючої впевненості у здатності виробників задовольнити значний попит, що відповідає шляху до належної декарбонізації судноплавства.

На додаток до зусиль деякі експерти виступають за введення глобального податку на викиди CO2. Вони стверджують, що хоча політична підтримка, така як Закон про зниження інфляції в США або політика ЄС, може бути корисною, вона має свої обмеження. Олександр Ейсмонт вважає, що у разі вичерпання коштів субсидії можуть виявитися неадекватними, що може призвести до відмови від проектів.

Експерт наголошує на важливості введення глобального податку на викиди CO2, стверджуючи, що він має бути встановлений на значному рівні. Встановивши чіткі плани оподаткування морської галузі на період до 2040 року, країни та компанії, що знаходяться в авангарді зусиль з декарбонізації, зможуть приймати зважені рішення та охоче погоджуватися на більш високі витрати, знаючи, що викопне паливо стане дорожчим після введення податку на виплату.

Як відправна точка Європейський Союз запропонував включити судноплавство у свою схему торгівлі квотами на викиди (ETS). Згідно з новими положеннями, з 2025 року суду, учасники ринку, які працюють на території ЄС, мають оплачувати 40% своїх викидів, а до 2027 року цей показник зросте до 100%. Проте Олександр Ейсмонт Євротермінал стверджує, що сам собою цей захід не призведе до істотного зниження глобальних викидів від морських перевезень. Аналіз, проведений брюссельською організацією Transport & Environment, показав, що понад 25 млн. т CO2 залишаться незатребуваними.

Крім того, до активних дій може підштовхнути встановлення Міжнародної морської організації (IMO) цільового показника високого рівня. Відповідно до цілей Паризької угоди, спрямованої на обмеження глобального потепління до 1,5 градуса Цельсія, морська галузь має досягти нульового рівня викидів до 2050 року. Однак поточна мета IMO передбачає лише 50% скорочення глобальних викидів від морських перевезень до 2050 року.

Олександр Ейсмонт Євротермінал наголошує на величезному значенні мети IМО щодо досягнення нульового рівня викидів до 2050 року. Поряд із глобальним податком на викиди СО2 він називає ці два фактори ключовими для декарбонізації морської галузі до середини століття.

Будь ласка, натисніть на оцінку-зірку зверху сторінки! Залишайте коментарі та поділіться в соціальних мережах!

Подивіться ще цікаву та корисну інформацію на сайті: