Київська міська електричка

фото міської електричкиГромадський наземний залізничний транспорт Києва – міська електричка (укр. міська електричка). Проект створено з метою знизити навантаження на інші види транспорту в години пік та забезпечити швидке переміщення пасажирів з однієї частини міста до іншої. Електропоїзд слідує залізницею, маршрут якої утворює кільце, через що цей вид транспорту ще називають кільцева швидкісна електричка Києва або наземне метро.

Коротко прпро історію проекту

Запуск початкового проекту стартував у вересні 2009 року. Міською владою було введено в експлуатацію першу лінію гілки, яка пов'язувала лише дві зупинки – станцію Київ-Петрівка та станцію Троєщина (колишня Огородна). Електричка мала допомогти мешканцям масиву «Троєщина» швидко дістатися в години пік до найближчої станції метро Петрівка. У жовтні 2011 року було реалізовано другий етап проекту з об'єднання 14 станцій, що оточують Київ у єдине кільце. 24 жовтня 2012 року відкрито 15-ту станцію міської електрички.

Маршрут міської електрички на схемі

План схема міської електричкиОсновні переваги

Київська міська електричка (КГЕ) на шляху свого маршруту з'єднується з 6 станціями метрополітену, що дозволяє дістатися місця призначення без необхідності їхати на метро (роблячи пересадку), а також доїхати до потрібної зупинки для продовження шляху на метро. Кожна станція кільцевої київської електрички взаємопов'язана із зупинками інших видів громадського транспорту: тролейбусом, трамваєм, автобусом та маршрутками. Половина станцій електрички знаходиться у спальних районах міста. Рух відбувається без затримок (пробок) на відміну від транспорту, що рухається автошляхами.

Особливості

Салон міської електрички у КиєвіДовжина лінії залізниці навколо Києва – 50,8 км. Електричка проїжджає коло приблизно за 1 годину 30 хвилин. Вагони, що курсують кільцем київських залізничних колій, складаються з реконструйованих та модернізованих моделей ЕПЛ9Т та ЕР9М. Ці поїзди раніше працювали на рейсах приміського сполучення. Іноді на маршрутах зустрічаються і модернізовані склади ЭД9М. Деякі електрички оснастили трьома розсувними дверима, розташованими посередині та з боків вагона на кшталт метрополітену. Є також склади зі спеціальними кріпленнями для перевезення велосипедів. Сидіння в нових електричках розташовані в два ряди по два сидіння на кожній стороні салону. Для пасажирів, що подорожують стоячи, передбачені спеціальні поручні. Взимку салон опалюється. Деякі вагончики обклеєні наклейками Чемпіонату Європи з футболу UEFA Євро-2012. Поблизу кожної станції розташовані каса та розклад. Для зручності посадки інвалідів на деяких станціях обладнано пологі під'їзди на перон. На платформах можна зустріти схему — план руху київських міських електричок, які розташовані в ряд. Схематичне зображення проходження по маршруту можна переглянути і на спеціальній карті. Черговий станції оголошує про прибуття електрички гучномовцем.

Платформа станції РубіжівськийСтанції, що сполучають шлях кільцевого електропоїзда та гілки київського метрополітену: ст. Видубичі (м. Видубичі), ст. Київ-Пасажирський (м. Вокзальна), ст. Рубежівський (м. Берестейська), ст. Сирець (м. Сирець), ст. Київ-Петрівка (м. Петрівка), ст. Лівобережна (м. Лівобережна).

Станції, що з'єднують лінії електрички та зупинки швидкісного трамваю: ст. Троєщина-2 (швидкісний трамвай на ж.м. Троєщина), ст. Борщагівська (швидкісний трамвай із кінцевою зупинкою Центральний залізничний Вокзал), ст. Київ-Пасажирський (швидкісний трамвай, що прямує до житлового масиву Борщагівка).

Станції, що з'єднують міську електричку та зупинки швидкісного тролейбуса, що їде до ж.м. Троєщина із кінцевою зупинкою Ватутіна: ст. Зеніт та ст. Київ-Петрівка (режим роботи тролейбуса передбачено не в години пік).

Інші станції кільцевої електрички пов'язані транспортними вузлами з автобусами, маршрутними, таксі, трамваями, тролейбусами, ж.д. вокзалами, автостанціями: ст. Троєщина, ст. Лівий Берег, ст. Дарниця, ст. Вишгородська, Київ-Волинський, ст. Караваєві Дачі.

Основні недоліки (у процесі усунення)

  • режим роботи лише у години пік;
  • невеликі затримки у графіку;
  • інтервал руху з великими розривами проти метро;
  • недостатня інформаційна підтримка пасажирів (немає електронних інформаційних табло на платформах з відображенням часу, малозрозумілий інтерфейс карт, схем та розкладу маршрутів, розміщених на станціях та у вагонах, станції та попередження оголошуються невиразними інтонаціями машиністів);
  • відсутність проїзних квитків для пасажирів, які щодня користуються цим транспортом;
  • при вході в поїзд виникають труднощі у деяких людей похилого віку, яким складно переступити проліт між сходами вагона і платформою;
  • немає можливості оплатити проїзд за допомогою автоматів із продажу жетонів, талонів, чеків;
  • низький рівень обслуговування загалом порівняно з європейськими аналогами.


Найближчі перспективи

Після 2012 року міські чиновники оголосили деякі приємні новини щодо подальшого розвитку кільцевої електрички. Планується відкриття нових станцій: Київська Русанівка та Протасів Яр (платформа розташована в центрі ділового Києва та 15 хвилин ходьби від станції метро «Олімпійська»). Надалі будуть відкриті станції: Відрадний, Київ-Дніпровський та Либідська (зупинка знаходитиметься поблизу однойменної станції метро та ст. м. Деміївська, центрального автовокзалу, з виходом до суперсучасного торгового центру Ocean Plaza). Нові модернізовані електропоїзди доповнять локомотивний склад київської кільцевої міської електрички та скоротять часові інтервали між маршрутами.

Перспектива майбутнього розвитку

Збільшення пасажиропотоку, розвиток та будівництво нових районів ставить перед міською владою нові завдання, головне з яких забезпечити транспортну інфраструктуру. У Києві, що стрімко розвивається, зі збільшенням кількості автотранспорту на дорогах стало необхідністю будувати нові автомагістралі методом естакад. Гострою проблемою стало забезпечення новими транспортними вузлами віддалених від центру масивів. Без подальшого розвитку київського метрополітену місту неможливо обійтись. Будівництво метро передбачає великі фінансові вливання та тривалий тимчасовий фактор. Міська електричка може допомогти вирішити ці проблеми.

Етапи подальшої перспективи КДЕ мають забезпечити якісніші послуги з новими стандартами:

  • збільшення кількості станцій;
  • збільшення швидкості пересування;
  • покращення графіка роботи;
  • покращення комфортабельності рухомого складу;
  • покращення безпеки;
  • покращення обслуговування.

Перегляньте цікаве відео про використання транспорту:

Багато корисної інформації про карти, схеми, розклад, вартість проїзду та методи оплати міської електрички рекомендуємо прочитати тут.

Іншу інформацію про кільцеву електричку Києва читайте на Вікіпедії.

Рекомендуємо ознайомитися з розділами сайту: метрополітен, пам'ятки и фото міста Києва.

Карта Києва ОНЛАЙН. Пробки, маршрути, нові вулиці та будинки ►

Будь ласка, натисніть на оцінку-зірку зверху сторінки! Залишайте коментарі та поділіться в соціальних мережах!

Подивіться ще цікаву та корисну інформацію на сайті: